• NL

Noordwest Ziekenhuisgroep vindt het belangrijk om uw klachten en opmerkingen te horen. Daardoor kunnen we met u een eventuele oplossing voor het probleem zoeken. Daarnaast kan uw klacht voor ons reden zijn om zaken opnieuw te bekijken of eventueel bij te stellen.

Met uw klachten en opmerkingen verbeteren wij de kwaliteit van onze zorg- en dienstverlening. Ook kunt u bij de klachtenfunctionaris terecht met vragen over geheimhouding, kosten en reglementen.

Klachtenprocedure

Op een van de volgende manieren kunt u uw klacht aan ons kenbaar maken:

  • u legt uw klacht rechtstreeks voor aan de ziekenhuismedewerkers, die te maken hebben met het ontstaan ervan. De ervaring leert dat zo'n gesprek onduidelijkheden en misverstanden kan wegnemen
  • u legt uw klacht voor aan de klachtenfunctionaris. Dit kan zowel schriftelijk, mondeling, telefonisch als digitaal. De klachtenfunctionaris geeft onpartijdig advies over de mogelijkheden voor de behandeling van uw klacht. Afhankelijk van de aard van de klacht, duurt dit 2 weken tot 3 maanden
  • u legt uw klacht voor aan de Patiëntenklachtencommissie. Dit is een onafhankelijke commissie die een uitspraak kan doen over uw klacht. Ook kan de commissie aanbevelingen doen aan de raad van bestuur. Alle leden van de commissie hebben geheimhoudingsplicht. De contactgegevens vindt u in de folder 'een klacht, laat het ons weten'
  • u wendt zich met uw klacht tot een externe instantie zoals de Inspectie voor de Gezondheidszorg Noord-Holland of de Geschillencommissie Ziekenhuizen
  • u legt een schadeclaim voor de gevolgen van (medische) fouten bij de klachtenfunctionaris. Dit doet u schriftelijk
  • u kunt bij vermissing of beschadiging van persoonlijke eigendommen een melding doen bij de klachtenfunctionaris


Contactgegevens klachtenfunctionaris

 

  • u kunt het contactformulier online invullen
  • u kunt telefonisch contact opnemen op werkdagen tussen 9.00 uur en 16.30 uur, op telefoonnummer 072 - 548 3501. Als u een boodschap inspreekt op het antwoordapparaat, wordt u zo spoedig mogelijk teruggebeld
  • u kunt ook via de patiëntenvoorlichting of via de receptie contact zoeken met de klachtenfunctionaris
  • u kunt een brief sturen naar:
    Noordwest Ziekenhuisgroep
    t.a.v. de klachtenfunctionaris
    Huisnummer 044
    Postbus 501
    1800 AM Alkmaar


Meer informatie


Lees de folder 'een klacht, laat het ons weten'.