• NL

Heeft u na een behandeling en/of opname in ons ziekenhuis thuis nog (professionele) zorg nodig? Dan kunt u dit het beste voor de opname regelen. U kunt voor informatie, advies en de aanvraag van zorg een beroep doen op het transferpunt van Noordwest Ziekenhuisgroep.

Wat is het transferpunt?

Op de afdeling transferpunt werken transferverpleegkundigen. Zij zijn gespecialiseerd in het aanvragen en organiseren van nazorg voor patiënten van alle locaties van Noordwest. Houdt u er rekening mee dat u alleen bij het transferpunt terecht kan, als u hulp en zorg nodig heeft vanwege de behandeling die u in het ziekenhuis heeft gehad.

Wat kan het transferpunt voor u betekenen?

Verwacht u dat u na uw onderzoek, behandeling en/of opname in ons ziekenhuis thuis hulp nodig heeft? En kunt u niet terugvallen op familie of andere mantelzorgers uit uw directe omgeving? Dan kunt u terecht bij het transferpunt terecht voor informatie en advies over:

  • hulp en hulpmiddelen zodat u zichzelf zoveel mogelijk kunt redden, bijvoorbeeld huishoudelijk hulp, maaltijdservice en personenalarmering. U regelt dit zelf
  • verzorging en verpleging thuis, in een verpleeg- of verzorgingshuis of hospice: het transferpunt vraagt dit voor u aan


Apotheek

Als u na uw ontslag na opname een recept van uw specialist heeft gekregen, kunt u in onze Poliklinische Apotheek terecht voor medicijnen. U vindt de apotheek op de begane grond. Lees meer informatie over de Poliklinische Apotheek.

Meer informatie

Meer informatie over nazorg vindt u in de folder ‘Transferpunt, aanvraag van nazorg’.

Uw vragen

Met vragen over uw ontslag uit het ziekenhuis, de overdracht en het vervoer kunt u terecht bij de verpleegkundige van de afdeling. Met vragen over nazorg kunt u op werkdagen van 8:30 - 16:30 uur contact opnemen met de transferverpleegkundige:

  • Locatie Alkmaar

    telefoon 072 - 548 2511, of stuur een e-mail
  • Locatie Den Helder

    telefoon 0223 - 69 6370, of stuur een e-mail