• NL

Ons ziekenhuis biedt een aantal services om uw bezoek zo comfortabel mogelijk te maken met o.a.:

  • apotheek
  • gastvrouwen
  • rolstoelen
  • tolkenservice
  • restaurant en winkel
  • gratis koffie en thee
  • patiëntenvoorlichting
     

Apotheek

Als u na uw polikliniekbezoek een recept van uw specialist heeft gekregen, kunt u in onze Poliklinische Apotheek terecht voor medicijnen. U vindt de apotheek op de begane grond. Lees meer informatie over de Poliklinische Apotheek.

Gastvrouwen

Onze gastvrouwen wijzen u op verzoek de weg en begeleiden u eventueel naar de afdeling of taxi. De gastvrouwen doen dit op vrijwillige basis.

Locatie Alkmaar
De gastvrouwen vindt u in de wachtruimte tegenover de receptie bij de hoofdingang.
Ze zijn op werkdagen aanwezig van 9:00 tot 13:00 uur en van 13:30 tot 16:00 uur.

Locatie Den Helder
De gastvrouwen vindt u bij de polikliniekingang. Ze zijn van maandag tot en met donderdag van 9:00 - 15:30 uur aanwezig en op vrijdag van 9:00 - 12:30 uur.

Op de andere locaties kunnen ook gastvrouwen aanwezig zijn op u de weg te wijzen.

Rolstoelen

Noordwest Ziekenhuisgroep is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er zijn rolstoelen bij de ingangen beschikbaar, die u na inworp van een muntstuk kunt gebruiken.

Tolkenservice

Wilt u via Noordwest Ziekenhuis een tolk inschakelen, dan kan dat. Neem hiervoor 3 dagen voor uw afspraak (of liefst eerder) telefonisch contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.

Doventolken
U kunt zelf regelen dat er een doventolk tijdens uw afspraak aanwezig is. U regelt dit via Tolknet.

Bezoekersrestaurant en winkel

In de hal direct naast de hoofdingang is een winkel en het bezoekersrestaurant van Vermaat. Geniet van de lekkerste belegde broodjes of vers bereide schotels. Sluit uw maaltijd af met ambachtelijk schepijs of een geurige kopje koffie. In het restaurant vindt u ook de lekkerste vruchtensappen en tussendoortjes. Lees meer informatie op de website van Vermaat.

Gratis koffie en thee

Op de poliklinieken staan koffieautomaten. Tijdens uw bezoek kunt u gratis thee, koffie en gekoeld water krijgen.

Patiëntenvoorlichting

Vindt u het fijn om wat meer achtergrondinformatie over uw ziekte krijgen? Hierover kunt u vragen stellen aan de medewerkers bij afdeling patiëntenvoorlichting. Deze vindt u in de hal bij de hoofdingang. U kunt terecht van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 16:00 uur.

De medewerkers zijn bereikbaar op:
Locatie Alkmaar: telefoonnummer 072 - 548 3500 of per e-mail
Locatie Den Helder: telefoonnummer 0223 - 69 6346 of per e-mail

Waarvoor kunt u terecht?
U kunt bij patiëntenvoorlichting terecht met vragen over bijvoorbeeld:

  • ziekten, onderzoek en behandeling
  • patiëntenverenigingen
  • hulpverlenende instanties
  • rechten van de patiënt

Vragen over uw individuele situatie, zoals over uw gezondheid, kunnen we niet beantwoorden. Daarvoor adviseren we u contact op te nemen met uw huisarts of behandelend specialist.

Andere sites
Landelijke en betrouwbare sites over gezondheid en patiëntenorganisaties zijn: