• NL

Ter voorkoming van misverstanden maken wij u erop attent dat u aansprakelijk bent en blijft voor de betaling van uw onderzoek, behandeling en/of opname, ongeacht het feit of u wel of niet verzekerd bent. Het is zowel in uw als in ons belang dat uw verzekering goed geregeld is.

De juiste gegevens

Het is belangrijk dat wij uw juiste gegevens hebben: uw huisadres, uw huisarts, uw zorgverzekering, enzovoort. Hierdoor kunnen we u veilig behandelen. Ook kunnen we de financiële afhandeling van uw behandeling correct laten verlopen. Zijn uw gegevens veranderd? Geef dit dan door aan het inschrijfbureau, de polikliniekassistent, de afdelingssecretaresse of de verpleegkundige.

Hoe verloopt de facturering?

Elk jaar maakt het ziekenhuis met de zorgverzekeraars afspraken over de prijzen van de onderzoeken en behandelingen. Deze prijzen zijn in mei bekend. Vanaf dat moment kan Noordwest de facturen gaan versturen. Vaak krijgt u dan de factuur 3 tot 6 maanden:

  • na de behandeling of
  • na een vastgestelde periode als u nog in het ziekenhuis wordt behandeld
     

Waarom de factuur dit jaar later?

In juni 2018 gaat Noordwest werken met een nieuw elektronisch patiëntendossier. De kosten van uw onderzoeken en/of behandelingen registreren we hierin, ook die van 2018. Noordwest gaat de gegevens in het oude systeem overzetten naar het nieuwe systeem. Deze werkzaamheden moeten zorgvuldig gebeuren. Hierdoor kunnen wij pas na augustus gaan facturen als uw behandeling in januari heeft plaatsgevonden. Het gevolg hiervan is dat u pas 10 maanden nadat uw behandeling is afgerond:

  • de verrekening van uw eigen risico van uw zorgverzekeraar krijgt
  • de factuur van Noordwest voor een niet-verzekerde behandeling krijgt
     

Vervelend
Wij willen graag dat onze patiënten tijdig de factuur ontvangen. Wij kunnen ons dan ook voorstellen dat deze late factuur voor u zeer vervelend kan zijn. We hebben daarom gekeken of we dit op een andere manier kunnen oplossen. Helaas is die er niet. Wij hopen echter dat wij u met deze uitleg enigszins tegemoet kunnen komen.

Meer informatie vindt u in de folder 'Factuur 2018, waarom krijgt u deze later?'

Waarom krijg ik de factuur thuis?

U moet een eigen bijdrage betalen voor de behandeling wanneer

  • u poliklinisch bent bevallen
  • uw zorgverzekeraar voor uw behandeling geen contract heeft afgesloten met Noordwest Ziekenhuisgroep, zie ook de informatie bij prijslijst
  • u niet verzekerd bent

In alle andere gevallen gaat uw factuur rechtstreeks naar uw verzekeraar.

Heeft u vragen over de factuur?

Dan kunt u contact opnemen met de instantie waarvan u de factuur heeft ontvangen. Heeft u van uw verzekeraar een rekening gekregen over de ziekenhuiskosten van Noordwest Ziekenhuisgroep? Dan kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

Factuur van Noordwest Ziekenhuisgroep
Heeft u een rekening ontvangen van Noordwest Ziekenhuisgroep? En heeft u vragen? Dan kunt u terecht bij onze servicedesk 'kosten & vergoedingen'.  

Ook kunt u bij de servicedesk een kopie van uw factuur aanvragen. Wij verstrekken geen kopie van facturen die aan uw zorgverzekeraar zijn verstuurd. Neem hiervoor contact op met uw zorgverzekeraar.

Algemene voorwaarden

Noordwest Ziekenhuisgroep werkt met algemene voorwaarden. Deze voorwaarden zijn van toepassing op al uw behandelingen in Noordwest Ziekenhuisgroep. Een van de voorwaarden is dat u uw afspraak in het ziekenhuis tijdig afbelt als u verhinderd bent. Verschijnt u zonder afbericht niet op uw afspraak? Dan kan Noordwest Ziekenhuisgroep u de kosten in rekening brengen.

Handige links


Veelgestelde vragen

Bekijk de veelgestelde vragen over kosten en vergoedingen.

Laatst bezochte pagina's

U bent hier: Uw rekening