• NL

U kunt in Noordwest Ziekenhuisgroep gebruik maken van verschillende voorzieningen. Hieronder een overzicht van onze services.


Apotheek

U kunt bij de Poliklinische Apotheek terecht voor medicijnen als u een recept van uw specialist heeft gekregen. Dit kan direct na uw bezoek aan de polikliniek, dagbehandeling, of na ontslag uit het ziekenhuis. De apotheek is gevestigd in het ziekenhuis zelf. Door de samenwerking met specialisten kunnen vragen of onduidelijkheden over de voorgeschreven medicijnen snel worden opgelost.

De apotheek is voor iedereen toegankelijk.

Eten en drinken


Gratis koffie en thee
Op de poliklinieken staan koffieautomaten. Tijdens uw bezoek kunt u gratis thee, koffie en gekoeld water krijgen.

Bezoekersrestaurant
In de hal direct naast de hoofdingang is het bezoekersrestaurant van Vermaat. Geniet van de lekkerste belegde broodjes of vers bereide schotels. Sluit uw maaltijd af met ambachtelijk schepijs of een kopje koffie of thee. In het restaurant vindt u ook de lekkerste vruchtensappen en tussendoortjes. Lees meer informatie op de website van Vermaat

Gastvrouwen

Onze gastvrouwen wijzen u op verzoek de weg en begeleiden u eventueel naar de afdeling of taxi. De gastvrouwen doen dit op vrijwillige basis.

Locatie Alkmaar
De gastvrouwen vindt u in de wachtruimte tegenover de receptie bij de hoofdingang. Ze zijn op werkdagen aanwezig van 9:00 tot 13:00 uur en van 13:30 tot 16:00 uur.

Locatie Den Helder
De gastvrouwen vindt u bij de polikliniekingang. Ze zijn maandag t/m donderdag van 9:00 tot 15:30 uur aanwezig en op vrijdag van 9:00 tot 12:30 uur.

Op de andere locaties kunnen ook gastvrouwen aanwezig zijn op u de weg te wijzen.

Patiëntenvoorlichting

Wilt u algemene informatie over uw ziekte en/of behandeling? Of wilt u meer weten over patiëntenrechten, afschrift van uw medisch dossier of een second opinion? Begrijpt u de informatie van een brief, formulier of vragenlijst niet zo goed? Dan kunt u terecht bij afdeling patiëntenvoorlichting.

Hulp met lezen, schrijven en invullen 
De medewerkers van afdeling patiëntenvoorlichting kunnen u helpen bij:

  • lezen van een folder of brief
  • invullen van een formulier of vragenlijst (op papier of op de computer)
  • gebruik van een app op uw smartphone


Waar is de afdeling patiëntenvoorlichting​?
Afdeling patiëntenvoorlichting vindt u bij de hoofdingang van locatie Alkmaar en Den Helder. De afdeling is op maandag tot en met donderdag open van 9.00 tot 16.00 uur. U hoeft géén afspraak te maken.

De medewerkers zijn bereikbaar op:
Locatie Alkmaar: telefoonnummer 072 - 548 3500 of per e-mail
Locatie Den Helder: telefoonnummer 0223 - 69 6346 of per e-mail

Wilt u beter leren lezen en schrijven?
​Neem dan contact op met Taalhuizen in Noord-Holland.

Andere sites
Landelijke en betrouwbare sites over gezondheid en patiëntenorganisaties zijn:


Rolstoelen

Noordwest Ziekenhuisgroep is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er zijn rolstoelen bij de ingangen beschikbaar, die u na inworp van een muntstuk kunt gebruiken.

Tolken

Wilt u via Noordwest Ziekenhuisgroep een tolk inschakelen, dan kan dat. Neem hiervoor 3 dagen voor uw afspraak (of liefst eerder) telefonisch contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.

Doventolken

U kunt zelf regelen dat er een doventolk tijdens uw afspraak aanwezig is. U regelt dit via Tolknet.

Winkel

In de hal direct naast de hoofdingang vindt u de winkel. Hier kunt u onder andere terecht voor kaarten, kranten, bloemen en ballonnen.

Laatst bezochte pagina's

U bent hier: Onze service