• NL

U kunt in Noordwest Ziekenhuisgroep gebruik maken van verschillende voorzieningen. Hieronder een overzicht van onze services.


Apotheek

U kunt bij de Poliklinische Apotheek terecht voor medicijnen als u een recept van uw specialist heeft gekregen. Dit kan direct na uw bezoek aan de polikliniek, dagbehandeling, of na ontslag uit het ziekenhuis. De apotheek is gevestigd in het ziekenhuis zelf. Door de samenwerking met specialisten kunnen vragen of onduidelijkheden over de voorgeschreven medicijnen snel worden opgelost.

De apotheek is voor iedereen toegankelijk.

Eten en drinken

Gratis koffie en thee

Op de poliklinieken staan koffieautomaten. Tijdens uw bezoek kunt u gratis thee, koffie en gekoeld water krijgen.

Bezoekersrestaurant

In de hal direct naast de hoofdingang is het bezoekersrestaurant van Vermaat. Geniet van de lekkerste belegde broodjes of vers bereide schotels. Sluit uw maaltijd af met ambachtelijk schepijs of een kopje koffie of thee. In het restaurant vindt u ook de lekkerste vruchtensappen en tussendoortjes. Lees meer informatie op de website van Vermaat

Gastvrouwen

Onze gastvrouwen wijzen u op verzoek de weg en begeleiden u eventueel naar de afdeling of taxi. De gastvrouwen doen dit op vrijwillige basis.

Locatie Alkmaar

De gastvrouwen vindt u in de wachtruimte tegenover de receptie bij de hoofdingang. Ze zijn op werkdagen aanwezig van 9:00 tot 13:00 uur en van 13:30 tot 16:00 uur.

Locatie Den Helder

De gastvrouwen vindt u bij de polikliniekingang. Ze zijn maandag t/m donderdag van 9:00 tot 15:30 uur aanwezig en op vrijdag van 9:00 tot 12:30 uur.

Op de andere locaties kunnen ook gastvrouwen aanwezig zijn op u de weg te wijzen.

Patiëntenvoorlichting

Vindt u het fijn om wat meer achtergrondinformatie over uw ziekte krijgen? Hierover kunt u vragen stellen aan de medewerkers bij afdeling patiëntenvoorlichting. Deze vindt u in de hal bij de hoofdingang. U kunt terecht van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 16:00 uur.

De medewerkers zijn bereikbaar op:
Locatie Alkmaar: telefoonnummer 072 - 548 3500 of per e-mail
Locatie Den Helder: telefoonnummer 0223 - 69 6346 of per e-mail

Waarvoor kunt u terecht?
U kunt bij patiëntenvoorlichting terecht met vragen over bijvoorbeeld:

  • ziekten, onderzoek en behandeling
  • patiëntenverenigingen
  • hulpverlenende instanties
  • rechten van de patiënt

Vragen over uw individuele situatie, zoals over uw gezondheid, kunnen we niet beantwoorden. Daarvoor adviseren we u contact op te nemen met uw huisarts of behandelend specialist.

Andere sites
Landelijke en betrouwbare sites over gezondheid en patiëntenorganisaties zijn:


Rolstoelen

Noordwest Ziekenhuisgroep is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Er zijn rolstoelen bij de ingangen beschikbaar, die u na inworp van een muntstuk kunt gebruiken.

Tolken

Wilt u via Noordwest Ziekenhuisgroep een tolk inschakelen, dan kan dat. Neem hiervoor 3 dagen voor uw afspraak (of liefst eerder) telefonisch contact op met de polikliniek waar u de afspraak heeft.

Doventolken

U kunt zelf regelen dat er een doventolk tijdens uw afspraak aanwezig is. U regelt dit via Tolknet.

Winkel

In de hal direct naast de hoofdingang vindt u de winkel. Hier kunt u onder andere terecht voor kaarten, kranten, bloemen en ballonnen.

 

Laatst bezochte pagina's

U bent hier: Onze service